Hallo! Hoe kunnen we je helpen?
Afdrukken

Out-of-Office reply instellen (bij vakantie of andere afwezigheid)

Afwezigheidsmeldingen / Out of Office-reply

 

Als je op vakantie gaat, of om een andere reden afwezig bent en je je mail niet kunt beantwoorden, kun je een Out-of-Office reply instellen in je webmail. Hoe stel je dat in?

Stap 1: Open je webmail via webmail.jedomeinnaam.nl (vervang hierbij ‘jedomeinnaam’ door je eigen website-adres). Je ziet dan je inbox van de webmailsoftware Roundcube:

Stap 2: Ga in het meest linkermenu naar Webmail Home 

Stap 3. Kies daarna voor de optie ‘Autoresponder’

Stap 4. Klik op de knop ‘Automatische beantwoorder toevoegen’

 

Stap 5. Vul nu je afwezigheid in

Toelichting:

Tekenset: utf-8
Intervalveld: leeg laten
Van: je naam
Onderwerp: Vakantie-afwezigheid

Vink aan: ‘Dit bericht bevat HTML’ De meeste mail accepteren opmaak. Je out-of-office reply is beter leesbaar.

 

Hoofdtekst (voorbeeld):
Beste mailer, helaas ben ik op vakantie. Je bericht lees ik pas weer vanaf [datum].

Met vriendelijke groet,

….

 

Start/Stoppen: Geef aan wanneer je afwezigheid begint en stopt.

 

Stap 6. Klik tot stop op de knop Maken om de afwezigheid op te slaan en daarna op Ga terug. Je komt daarmee weer terug in het Webmail overzicht. 

 

 

 

Out-of-office reply verwijderen

Ben je terug van je afwezigheid, vergeet dan niet je afwezigheidsmelding te verwijderen. Ga langs dezelfde weg naar ‘Autoresponders. Je ziet nu de huidige automatische beantwoorders. Klik op Verwijderen en daarna op de knop Automatische beantwoorder verwijderen’ om de beantwoorder weg te gooien.

Ga vervolgens weer terug naar je inbox. 

Klik in de bovenbalk op je e-mailadres en kies voor Roundcube. Je komt weer in je postvak. Je kunt ook direct voor Afmelden kiezen om de webmail te verlaten.

Vorige Zo stel je je e-mailadres in op je iPhone
Volgende E-mailadressen verhuizen